Haal maximaal rendement uit je klantenbestand dankzij een grondige database analyse
Jouw database met klantegevens is goud waard. Het bevat een schat aan informatie waarmee je in een klap bijna alles weet over jouw klanten.

Database analyse uitvoeren: maximaal rendement uit bestaande data

Database analyse, ook wel big data analyse genoemd, is relatief nieuw binnen het marktonderzoek. Marktonderzoek was tot voor kort namelijk vooral gericht op het verzamelen van informatie door vragen te stellen. De laatste paar jaar is hier het ontsluiten van waardevolle informatie uit consumentenbestanden aan toegevoegd: de database analyse. Deze toevoeging is niet voor niets, want met het analyseren van deze big data valt cruciale informatie te verzamelen, zijn onderzoeksvragen te beantwoorden en valt zelfs de toekomst te voorspellen! Big data onderzoek is hot binnen het marktonderzoek. EM Onderzoek is uiteraard met zijn tijd meegegaan. Voor onderzoek waarbij het uitvoeren van een grondige database analyse noodzakelijk is, zit u goed bij EM Onderzoek!

Analyse van jouw klantenbestand leidt tot geweldige informatie

In principe is database analyse geschikt voor iedere organisatie die gegevens van klanten of consumenten verzamelt in een databestand en hier marktonderzoek op wil laten uitvoeren. Deze bevatten aankoopgegevens, gegevens over de producten of diensten waar een klant gebruik van maakt en eventueel persoonlijke gegevens (zoals leeftijd of geslacht. Het analyseren van een dergelijke database levert zeer veel bruikbare informatie op. Het kan inzicht geven in trends wat betreft aangekochte producten of diensten, de populariteit van deze producten, welke typen consumenten welke zaken kopen, of het gaat om eenmalige aankopen of niet en kan informatie verschaffen over hoe lang consumenten klant zijn of blijven. In alle gevallen gaat het om gegevens waarmee een organisatie zich verder kan ontwikkelen, beter kan profileren en optimaal kan inspelen op de toekomst.

De meerwaarde van aanvullend marktonderzoek

Kan met het doen van een grondige database analyse alles worden achterhaald? Het antwoord daarop is nee. Gelukkig biedt het doen van aanvullend marktonderzoek uitkomst. Bevat de database bijvoorbeeld wel veel aankoopgegevens, maar geen persoonlijke informatie dan valt die informatie met aanvullend onderzoek heel goed te achterhalen. Komt uit de analyse naar voren dat mensen na verloop van tijd geen klant meer blijven, maar is niet bekend waarom, dan kan dit met kwantitatief onderzoek inzichtelijk worden gemaakt. Zijn er wel gegevens over consumenten en hun aankopen, maar ontbreekt de informatie waarom ze juist bij u klant zijn, dan is er maar één oplossing: vraag het na via marktonderzoek.

Start nu met het analyseren van jouw bestaande data

Database analyse heeft zeer veel nut, zoveel is wel duidelijk. Ook is het een gegeven dat heel veel mogelijk is, zeker in combinatie met aanvullend marktonderzoek. Worden binnen uw organisatie gegevens van consumenten opgeslagen en bestaat de behoefte om het maximale uit deze database te halen? Ga dan de samenwerking aan! Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek zorgt samen met u voor een op maat gemaakte oplossing. Neem dus contact op als je meer informatie wil hebben hierover of vraag direct een offerte aan.

Alle voordelen van database analyse op een rij

  • Database met bestaande (klanten) gegevens wordt grondig geanalyseerd
  • Dit leidt gegarandeerd tot waardevolle informatie
  • Informatie waar jouw organisatie echt beter van wordt
  • Omdat de data antwoord geven op belangrijke organisatorische vraagstukken
  • En er zelfs een voorspellende waarde van uitgaat
  • Met aanvullend marktonderzoek wordt het rendement enkel vergroot
Met een goede database analyse kom je heel veel te weten over jouw klanten

Vraag vrijblijvend meer informatie of offerte aan

12 + 2 =

Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen

T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl

Nieuw: @YourSurvey!
Met @YourSurvey is goed marktonderzoek eindelijk toegankelijk voor iedereen! Onderzoek van hoge kwaliteit tegen een zeer scherp tarief. Je hoeft niet meer zelf aan de slag te gaan of stagiair in dienst te nemen. En je hebt de garantie dat het marktonderzoek wordt uitgevoerd door een ervaren marktonderzoeker. Waar wacht je dus nog op?

EM Onderzoek conformeert zich aan de nationale en internationale normen en gedragsregels van de MOA en ESOMAR

Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.

Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!

15 praktische marktonderzoek tips

Je bent nog één stap verwijderd van de 15 allerbeste marktonderzoek tips...

Vul hiernaast enkele gegevens in en het gratis e-book met de allerbeste marktonderzoek tips is voor jou. En wees gerust, je wordt niet bestookt met EM Onderzoek mails hierna. Hooguit een paar mailtjes per jaar. Erewoord.

Dank voor het invullen van je gegevens. Op naar het e-book! Je ontvangt zo snel mogelijk een mailtje.