Klarna: pr onderzoek over het vieren van Sinterklaas

Klarna is wellicht niet het meest bekende bedrijf in Nederland. Toch heeft het in Europa maar liefst 60 miljoen klanten! Wat Klarna precies doet? Het bedrijf biedt betaaloplossingen voor online aankopen, zowel voor webshop eigenaren als voor de consumenten die online winkelen. En over dat winkelen, specifiek de Sinterklaas inkopen, wilde Klarna een onderzoek laten uitvoeren.

 

Het doel van het marktonderzoek was om media aandacht te genereren. Dat betekent dan logischerwijs dat pr onderzoek de weg was die bewandeld moest gaan worden. En dat pr onderzoek hebben we met heel veel plezier uitgevoerd!

Dit is hoe EM Onderzoek een bijdrage heeft geleverd

We zijn bij het gehele onderzoekstraject betrokken geweest. Van kop tot staart heeft marktonderzoeksbureau EM Onderzoek mee mogen denken over en aan de knoppen mogen draaien van het pr onderzoek.

 

Dat begon met het verwerken van zeer goede input vanuit Klarna en Communicatie en PR bureau Coebergh tot een concept vragenlijst. Na een grondige controle door beide betrokken partijen aan de kant van Klarna is door ons een definitieve vragenlijst gemaakt.