Blijf vragen om iemands mening
Juist nu
We kunnen je daar prima bij helpen. Hoe? Door een flitsonderzoek uit te voeren. Snel, simpel, scherp geprijsd. Met waardevolle inzichten als resultaat!
Flitsonderzoek uitvoeren: ga juist nu vragen stellen
Medewerkers, studenten, scholieren, collega’s. Bijna niemand is in deze gekke en bizarre tijd aanwezig op de plek waar hij of zij normaal gesproken wel zou zijn. Scholen en universiteiten zijn dicht en bedrijven zijn veelal leeg en verlaten. We leren en werken thuis, communiceren op afstand met collega’s, leidinggevenden, medescholieren of docenten. En we hebben geen van allen nog enig idee hoe lang deze situatie zal duren.
We hebben bovendien geprobeerd om zaken zo goed mogelijk te regelen of faciliteren. Is alles nu goed geregeld? Of kan het anders of beter? Hoe vinden scholieren, studenten of medewerkers het contact met anderen nu? Spreken ze docenten of leidinggevenden vaak genoeg? Is online alles voor handen? Welke zaken missen ze nu? Tegen wat voor problemen of vragen lopen mensen aan? En kunnen zaken snel en eenvoudig verbeterd worden? Stuk voor stuk vragen die je als werkgever juist nu prima kan stellen aan je werknemers. Of als onderwijsinstelling kunt voorleggen aan scholieren of studenten.
En hoe doe je dat dan? Door het uitvoeren van een flitsonderzoek. Een bliksemsnel opgezet marktonderzoek waarbij medewerkers of leerlingen/studenten online benaderd worden voor deelname aan een kort en kernachtig onderzoek. Met daarin 10 tot 15 vragen die de essentie van de huidige werk- of leersituatie weerspiegelen. De resultaten worden eveneens supersnel en overzichtelijk verwerkt in een online dashboard dat al tijdens de dataverzameling beschikbaar is. En dit alles voeren we uit tegen een vlijmscherp tarief van € 500,-. Flitsender kunnen we dit flitsonderzoek niet maken!
Snel en goed onderzoek snel en goed resultaat
Deze Corona tijd is een tijd van aanpassen, snel schakelen en snel inspelen op de steeds veranderende realiteit. En daar moet een eventueel onderzoek ook optimaal bij passen. Vandaar dat we een klassiek marktonderzoek dat normaal gesproken enkele weken zou duren terugbrengen tot de essentie. Zodat het niet enkele weken, maar slechts een paar dagen kost om uit te voeren.
Om dit zo snel mogelijk te doen, hebben we al diverse vragen op een rij gezet. Hieruit kunnen de vragen gekozen worden die het beste passen bij jouw werk- of leersituatie. Vanzelfsprekend kunnen hier nog vragen aan toegevoegd worden. Zo dragen we zorg voor een onderzoek op maat en past het optimaal bij jouw specifieke situatie. Door vervolgens het gehele traject online te laten verlopen, besparen we veel tijd. Heeft dat effect op de kwaliteit? In tegendeel. Resultaten en de daaruit voortkomende inzichten behouden hun meerwaarde.
De opzet en uitvoering van het flitsonderzoek
Hoe ziet zo’n flitsonderzoek er dan uit? En hoeveel tijd neemt alles in beslag? Het begint met het gezamenlijk bepalen van de vragen voor de vragenlijst. Deels afkomstig uit de standaard lijst en deels afkomstig uit zelf bedachte vragen. Deze vragenlijst zetten we om in een online survey, zodat deelnemers de vragen via internet kunnen beantwoorden. Deze survey wordt in jullie huisstijl opgemaakt, zodat het voor deelnemers bekend en vertrouwd is. De medewerkers, scholieren of studenten worden vervolgens per mail benaderd. In die mail dient een url naar de vragenlijst opgenomen te zijn. Deze verstrekken wij uiteraard. En zodra de dataverzameling start, ontvang je toegang tot een online dashboard. Dit dashboard toont de real time voortgang van het veldwerk en toont na afloop van de dataverzameling alle resultaten.
En wat is dan de looptijt van zo’n flitsonderzoek? Slechts enkele dagen. De papieren- en internetvragenlijst zijn op dag één te maken. Wellicht met een klein beetje uitloop op dag twee. Op dag twee start dan ook het veldwerk en vanaf dat moment zijn de resultaten beschikbaar in het dashboard. Omdat veel mensen binnen 24 uur zullen reageren heb je na drie dagen de uitkomsten van het onderzoek binnen.
En dit alles tegen een flitsende prijs
Marktonderzoek heeft de reputatie dat het duur is. Dat is soms ook zeker het geval, want goed onderzoek kost tijd, aandacht en dat brengt natuurlijk kosten met zich mee. We hebben hier bewust het onderzoek ontdaan van allerlei toeters en bellen om zo de essentie van goed onderzoek over te houden: inzicht verschaffen op een snelle en duidelijke manier. Zodat inzichten direct vertaald kunnen worden in acties of maatregelen, in dit geval om de thuissituatie voor medewerkers, scholieren of studenten zo optimaal mogelijk te laten zijn.
Dit alles brengt uiteraard iets aan kosten met zich mee, maar het prijskaartje is eveneens flitsend. Voor € 500,- (exclusief BTW) voeren we dit flitsonderzoek voor je uit. Zo houden wij er ook nog iets aan over en heb jij voor een klein bedrag inzichten en resultaten waarmee je direct aan de slag kunt.
Iets voor jouw organisatie? Zet ons dan aan het werk!
Bliksemsnel onderzoek waarmee jij net zo snel in kan spelen op de nieuwe realiteit van thuis werken of thuis leren en studeren. Zodat het voor jouw werknemers, scholieren of studenten ook zo goed mogelijk werken of leren is.
Als dit interessant voor je is, neem dan vooral even contact met ons op. Vul onderstaand formulier in en laat weten wat precies je wensen zijn. Ook als je eerst wat vragen op ons af wil vuren voordat eventueel tot onderzoek wordt overgegaan. We nemen daarna bliksemsnel contact met je op.
Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen
T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl
Marktonderzoek
Klantonderzoek
EM Onderzoek Kennisbank
Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.
Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!