En dus is internationaal marktonderzoek de moeite waard
Internationaal marktonderzoek: grensverleggend
Een Nederlander is geen Duitser en een Fransman is natuurlijk ook geen Italiaan. Tot zover deze open deur. Maar die open deur geeft wel aan dat een Nederlandse klant heel anders over jouw bedrijf of producten kan denken dan een Duitse, Franse of Italiaanse klant. En toch kan het zomaar zijn dat er een algemene strategie is die geen rekening houdt met verschillen tussen de landen. Simpelweg omdat niet bekend is wat de verschillen en overeenkomsten zijn.
Gelukkig kan met het doen van internationaal marktonderzoek deze waardevolle informatie worden verzameld. En EM Onderzoek weet precies hoe je onderzoek uitvoert dat voorbij de landsgrenzen gaat.
De voordelen van internationaal onderzoek
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat binnen jouw organisatie helemaal geen onderzoek wordt gedaan onder niet Nederlandse klanten. Wie weet krijgen deze klanten periodiek wel de kans om via een marktonderzoek hun mening te geven. Heel goed. Het probleem is dan echter dat de gegevens via aparte kanalen en dus niet geïntegreerde kanalen worden verzameld. Per land is er een apart onderzoek, met een eigen dataverzameling, losse datasets per land en daarmee ongetwijfeld ook vraagteksten en antwoordopties in andere talen. Dat maakt het lastig om al die losse onderzoeken als één geheel te analyseren om zo met de resultaten aan de slag te kunnen gaan.
Dat kan gelukkig anders en vooral beter en bij EM Onderzoek weten we precies hoe marktonderzoek onder nationale en internationale klanten uitgevoerd moet worden.
- Een enkel onderzoek en dus ook een enkele vragenlijst, geschikt is voor alle klanten, nationaal en internationaal
- Per land is de online vragenlijst beschikbaar in de eigen taal
- Per land kan, op basis van de gekozen taal, een vragenlijst op maat worden voorgelegd aan die specifieke klanten
- Dataverzameling vindt centraal plaats en hoeft niet in ieder land afzonderlijk gecoördineerd te worden
- Alle gegevens komen terecht in een overkoepelende database, waarbij de vragen en antwoorden beschikbaar zijn in een vooraf te bepalen taal, of dat nu Nederlands is of anders
- Omdat alle gegevens in een database verzameld zijn, hoeven de verzamelde gegevens niet samengevoegd te worden en kan veel sneller met analyseren worden begonnen
- Resultaten worden zowel geaggregeerd als per land uitgewerkt, zodat per land duidelijk is wat klanten zo bevalt aan jouw organisatie en helder is waar de verbeterpunten liggen
- Het ene overkoepelende onderzoek met die ene vragenlijst leidt dus tot oplossingen op maat per land
Zo pakt EM Onderzoek het aan
De vragenlijst is vervolgens beschikbaar via een overkoepelende url. Geen gedoe met linkjes per land, want dat is foutgevoelig. Na het klikken op deze link, kiest een deelnemer zijn of haar eigen taal. Alle gegevens komen in een overkoepelende database terecht, zodat EM Onderzoek alle antwoorden direct beschikbaar heeft voor analyses en rapportage.
De uiteindelijke rapportage of presentatie kunnen we vervolgens zowel in het Nederlands als Engels opstellen. Internationaal marktonderzoek betekent namelijk vaak dat de resultaten gedeeld worden met kantoren in binnen- en buitenland. En vaak is men buiten ons land het Nederlands niet of nauwelijks machtig. Daarom is het voor EM Onderzoek geen enkel probleem om een Engelstalige rapportage of presentatie te maken.
Is dit een beetje de wijze waarop je graag wil dat een internationaal onderzoek wordt uitgevoerd? Zet dan de eerste stap en vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.
Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen
T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl
Marktonderzoek
Klantonderzoek
EM Onderzoek Kennisbank
Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.
Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!