Klantcase Burg Group: Durven kiezen voor een klein marktonderzoeksbureau

Klantcase Burg Group: durven kiezen voor een klein marktonderzoeksbureau

Binnen veel huishoudens is het wel te vinden in het aanwezige assortiment schoonmaakmiddelen. Wat precies? Schoonmaakazijn. Ideaal om je waterkoker te ontkalken bijvoorbeeld. En vooral veelgebruikt als het voorjaar aanbreekt. Want groene aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon van stoelen, tuintegels en nog veel meer.

Burg Group maakt ook schoonmaakazijn en wilde graag een groot consumentenonderzoek uitvoeren. Niet alleen kwantitatief, maar ook kwalitatief. En in de zoektocht naar een geschikt marktonderzoeksbureau om deze klus te klaren, klopte men ook bij EM Onderzoek aan.

Omdat wij echt gespecialiseerd zijn in kwantitatief onderzoek klopten we bij UMP Research aan om gezamenlijk een goede en scherpe offerte te maken, zodat we Burg Group echt konden overtuigen van onze geschiktheid. Dat moest ook wel, want uit een gesprek kort na de aanvraag bleek dat Burg Group de nodige koudwatervrees had wat betreft samenwerken met een klein marktonderzoeksbureau.

Gelukkig werd over deze vrees heengestapt en viel de opdracht onze kant op. Burg durfde het, volkomen terecht overigens, aan om dit project met EM Onderzoek uit te voeren.

Kwalitatief en kwantitatief onderzoek over schoonmaakazijn

De twijfel om met een klein bureau samen te werken, ging dus overboord. Het vertrouwen werd ons gegeven. Nu was het dus zaak om dat geschonken vertrouwen dubbel en dwars waar te maken!

Dat hebben we gedaan. En hoe. Eerst door een opzet te maken waarbij het kwalitatieve en kwantitatieve onderzoek mooi op elkaar aansloten. Bevindingen uit het kwalitatieve gedeelte zijn ter toetsing meegenomen in het kwantitatieve onderzoek om na te gaan of de meningen van een kleine groep mensen ook algemeen geldend waren.

Het kwalitatieve onderzoek bestond uit twee focusgroep sessies waarbij tal van onderwerpen over schoonmaken behandeld zijn. De (voor)oordelen over schoonmaakazijn passeerden de revue en deelnemers hebben producten mogen beoordelen. De bevindingen uit deze sessies zijn verwerkt in een heldere, begrijpelijke en praktishe presentatie.

In het kwantitatieve onderzoek is een aantal van deze bevindingen getoetst onder ruim 1.000 consumenten van 18 jaar of ouder. De respondenten zijn verzameld in samenwerking met een ISO 20252 gecertificeerd veldwerkbureau. Zij vulden een online survey in die, want dat is standaard bij EM Onderzoek, geheel mobiel vriendelijk was. Perfect in te vullen via smartphone of tablet dus. Na afloop van het veldwerk zijn alle gegevens geanalyseerd en ook in een praktische en begrijpelijke presentatie verwerkt.

Het volledige onderzoek is zeer soepel en vlot verlopen, waarbij Burg Group altijd direct met de verantwoordelijke marktonderzoekers kon samenwerken. Dat is toch het voordeel van kiezen voor een klein bureau, waarbij een senior onderzoeker altijd het gehele marktonderzoek uitvoert.

Burg Group was na afloop dan ook zeer tevreden met het uitgevoerde onderzoek. En wij kijken met zeer veel plezier terug op een geweldig mooi project.

En… we hebben ook nog iets geleerd

Bij veel onderzoeken schenk je de opdrachtgever inzichten en verschaf je antwoorden op belangrijke vragen. Maar soms leer je er zelf ook nog iets van. Dit was zo’n onderzoek. Want is bij jou bekend dat de klassieke schoonmaakazijn eigenlijk super milieu onvriendelijk is? Het is namelijk een restproduct van aardolie raffinage. En daar maken heel veel mensen mee schoon of ze gooien liters van het spul over de tuintegels en tuinstoelen als het voorjaar is.

En de schoonmaakazijn van Burg Group dan? Dat is een natuurazijn, gemaakt van suikers die komen uit suikerbieten. Biologisch afbeekbaar en dus alles behalve schadelijkk voor het milieu. Tot de start van dit project stond altijd een fles van de verkeerde schoonmaakazijn in het keukenkastje. Sindsdien vanzelfsprekend niet meer. Ook wij hebben dus echt iets geleerd.

Meer weten over deze case of over het laten uitvoeren van goed consumentenonderzoek?

Goed consumentenonderzoek is een van de specialiteiten van EM Onderzoek. En daarbij maakt het niet uit of het enkel gaat om kwalitatief onderzoek of dat er een combinatie moet zijn van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. In dat laatste geval werken we graag samen met een bureau dat het kwalitatieve gedeelte op zich neemt.

Wil je meer informatie over bovenstaande case of ben je zelf van plan om een consumentenonderzoek uit te gaan voeren? Vul dan ondestaand contactformulier in, zodat we snel op je vraag of verzoek kunnen reageren.

14 + 5 =

Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen

T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl

Nieuw: @YourSurvey!
Met @YourSurvey is goed marktonderzoek eindelijk toegankelijk voor iedereen! Onderzoek van hoge kwaliteit tegen een zeer scherp tarief. Je hoeft niet meer zelf aan de slag te gaan of stagiair in dienst te nemen. En je hebt de garantie dat het marktonderzoek wordt uitgevoerd door een ervaren marktonderzoeker. Waar wacht je dus nog op?

EM Onderzoek conformeert zich aan de nationale en internationale normen en gedragsregels van de MOA en ESOMAR

Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.

Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!

15 praktische marktonderzoek tips

Je bent nog één stap verwijderd van de 15 allerbeste marktonderzoek tips...

Vul hiernaast enkele gegevens in en het gratis e-book met de allerbeste marktonderzoek tips is voor jou. En wees gerust, je wordt niet bestookt met EM Onderzoek mails hierna. Hooguit een paar mailtjes per jaar. Erewoord.

Dank voor het invullen van je gegevens. Op naar het e-book! Je ontvangt zo snel mogelijk een mailtje.