Klantcase Klarna: Smoooth publiciteitsonderzoek
Klantcase Klarna: pr onderzoek sinds 2017
Klarna werd in 2005 in Stockholm opgericht met als doel het betalen van online aankopen sterk te vereenvoudigen. Dit doen ze door consumenten aankopen eerst te laten ontvangen voordat ze afgerekend moeten worden. Tegelijkertijd neemt Klarna de potentiële krediet- en frauderisico’s van de webwinkelier over. Klarna is één van de snelst groeiende bedrijven in Europa.
In 2017 klopte Klarna bij EM Onderzoek aan met de vraag of samengewerkt kon worden bij het uitvoeren van een pr onderzoek. Het idee was daarbij niet dat het om een eenmalige samenwerking zou gaan, maar dat de basis gelegd zou worden voor een partnerschap voor langere tijd. Het eerste onderzoek was een succes en dus duurt het partnerschap nog altijd voort.
2017: publiciteitsonderzoek rondom Sinterklaas
Het eerste onderzoek dateert uit 2017. Achterliggende doel van het pr onderzoek was om rondom pakjesavond de nodige publiciteit te genereren. In samenwerking met een pr bureau had Klarna reeds een vragenlijst opgesteld. Deze is door EM Onderzoek grondig onder de loep genomen en verbeterd of aangepast daar waar nodig.
EM Onderzoek heeft vervolgens de online vragenlijst gemaakt en is aan de slag gegaan met het verzamelen van 1.000 respondenten. Alle antwoorden zijn opgeleverd in een helder, duidelijk en vooral niet te moeilijk tabellenrapport. Daarbij zijn niet enkel de resultaten opgeleverd, maar zijn ook de leukste, beste en meest nieuwswaardige resultaten uitgewerkt in een apart hoofdstuk.
En het eindresultaat? Dat haalde de pers bij Marketingfuel.nl en Internetkassa.nu.
2018: alles-in-één pr onderzoek
Resultaten uit dit onderzoek haalden ook het nieuws, zo lees je er meer over op Emerce, CustomerTalk, Fashion United en zelfs op de website van de Belgische krant Het Nieuwsblad.
2019: twee succesvolle projecten
Het jaar 2019 was een drukker jaar wat betreft opdrachten voor Klarna. Niet een, maar twee pr onderzoeken zijn uitgevoerd. Een betere blijk van waardering en vertrouwen konden we haast niet krijgen. Het maakt ons extra trots en uiteraard gemotiveerd om goed publiciteitsonderzoek uit te blijven voeren.
Het eerste publiciteitsonderzoek had alles te maken met achteraf betalen en het retourneren van online aankopen. Het leuke aan deze opdracht was dat niet alleen ruim 1.000 consumenten zijn bevraagd, maar dat ook webwinkeliers zelf hun mening hebben mogen geven. De resultaten zijn nog niet openbaar gemaakt via persberichten en een of meer whitepapers, maar dat zal zeker nog gaan gebeuren.
Het tweede project was bijzonder. Waarom? Omdat het zich specifiek richtte op twee voor marketeers bijzondere doelgroepen: Millennials en Generatie Z. En omdat niet alleen met Klarna, maar ook met Fitzroy: specialist in het op de kaart zetten van merken. Het marktonderzoek had als doel om relevante data en inzichten te verzamelen over het online shopping gedrag van beide doelgroepen. Resultaten zullen worden verspreid via een of meer persberichten en een uiterst waardevol kennisdocument.
Meer weten over pr en publiciteit via marktonderzoek?
Dat wat EM Onderzoek voor Klarna heeft gedaan, is ook voor jouw organisatie van grote waarde. Deze vorm van publiciteit levert namelijk veel meer op dan simpelweg reclame maken. Wil je meer informatie ontvangen? Stuur dan even een berichtje!
Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen
T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl
Marktonderzoek
Klantonderzoek
EM Onderzoek Kennisbank
Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.
Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!