Breng met goed klantonderzoek de mens achter de klant naar boven

We streven allemaal naar klanten, want zonder klanten geen omzet en dus geen bestaansrecht. En het liefst leggen we die klant ook op allerlei manieren aan de spreekwoordelijke ketting. Dan genereren ze namelijk voor langere tijd omzet. Maar achter alle online en offline aankopen, klantenkaarten, bankrekeningen, spaarsystemen, loyaliteitsprogramma's, abonnementen en zegelboekjes zitten niet alleen klanten, maar vooral ook mensen. Mensen die bewust een verbintenis met je zijn aangegaan en ook een mening over jou en je producten of diensten hebben. Wist je dat die meningen je verder kan helpen? Dat het verzamelen en analyseren van die meningen tot inzichten leidt waarmee jouw organisatie beter en klantgerichter wordt? Je hebt er letterlijk goud mee in handen. Het is dus echt de hoogste tijd dat je de stap gaat zetten en aan de slag gaat met klantonderzoek. De baten zijn namelijk veel groter dan de kosten die ermee gemoeid zijn.

de verschillende soorten klantonderzoek van marktonderzoeksbureau em onderzoek

Gelukkig ben je ook aan het juiste adres bij marktonderzoeksbureau EM Onderzoek. Het uitvoeren van goed klantonderzoek zit ons in het bloed. En we vinden het bovendien heel erg leuk om tal van waardevolle inzichten over klanten boven tafel te krijgen! Mogen wij dit ook voor jouw organisatie gaan doen? Dan kunnen we je met de volgende soorten klantonderzoek van dienst zijn.


Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek zet een eenmalig marktonderzoek op waarmee we feedback vragen aan je klanten

Wil je op een kleinschalige en laagdrempelige manier enkele vragen stellen aan je klanten? Dan kun je ze het beste om feedback vragen. Bijvoorbeeld via de website of e-mail, maar het kan ook gewoon "ouderwets" via een kaartje of flyer. Via een online onderzoek geven ze vervolgens snel hun mening.

Breng dankzij klantprofielen in kaart wat de achtergrond is van jouw verschillende typen klanten, zodat je weet welk type klant bepaalde producten koopt

Zou het niet prachtig zijn wanneer je van de verschillende soorten producten of diensten weet welk type klant hier gebruik van maakt? Weet je ook gelijk hoe de verdere potentiële doelgroep eruit ziet en hoe je aan meer klanten kan komen. Verkrijg deze inzichten door klantprofielen te laten maken.

De KlantKenner is de perfecte combinatie van een klanttevredenheidsonderzoek en een database analyse

Wanneer jouw klanten zijn ondergebracht in een database weet je al een en ander van ze. Wat als je die gegevens kan laten analyseren en tegelijk een klanttevredenheidsonderzoek uit kan laten voeren? Ideaal toch? Met de KlantKenner van EM Onderzoek combineren we dit, en voor een klantvriendelijke prijs.

De klassieker onder het klantonderzoek: klantevredenheidsonderzoek

Ben je zo af en toe benieuwd naar wat klanten van je vinden en of ze tevreden zijn over jouw organisatie? Dan is de klassieker onder het klantenonderzoek echt iets voor jou. Het is een feit dat klanttevredenheidsonderzoek vele bedrijven verder geholpen heeft en dat zal voor jouw bedrijf niet anders zijn.

Met een klantenpanel kun je klanten overal en altijd het hemd van het lijf vragen

Bezit jouw organisatie een groot aantal klanten en zou je ze met enige regelmaat iets willen vragen? Is het de wens om de mening van klanten een vast onderdeel te laten zijn van het nemen van besluiten? Dan doe je er goed aan om een klantenpanel op te zetten. Zo kun je jouw doelgroep altijd wat vragen.

Een website evaluatie maakt inzichtelijk wat bezoekers, dus klanten én niet klanten, vinden van jouw bedrijfswebsite

Jouw website is je online visitekaartje. Daar moeten klanten en bezoekers alle informatie gemakkelijk kunnen vinden of eenvoudig producten kunnen bestellen. Maar is dat ook zo? Met het uitvoeren van een website evaluatie weet je precies wat goed is en wat beter kan aan je website.



Start nu met het bevragen van je klanten en verbeter jouw organisatie

Met deze soorten klantonderzoek weten we zeker dat we je optimaal van dienst kunnen zijn bij het verzamelen van meningen en informatie over jouw organisatie. Het is aan jou om te bepalen op welke manier EM Onderzoek je het beste kan helpen. Wie weet is dat met een enkel onderzoek, maar wellicht biedt een combinatie van deze marktonderzoeken wel het meeste uitkomst. Zie de mogelijkheden die wij bieden dus als een soort menukaart. Je kiest zelf wat in jouw specifieke situatie het meest nodig is. In alle gevallen geldt dat jouw organisatie sterk verbeterd kan worden dankzij het stellen van vragen aan je klanten. Start er dus nu mee en laat ons op onderzoek uitgaan voor je.