Wie is de mens achter jouw klant?
Daar kom je achter door klantprofielen te maken
Kom te weten wie jouw klant is. En waarom.
Onmisbare informatie voor een goede marketing strategie en en dus voor groei.

Klantprofielen: maak echte mensen van jouw klanten

Goede klantprofielen helpen jou om de mens achter de klant te leren kennen

Klanten zijn ongrijpbare wezens, zoveel is zeker. Ze komen en gaan wanneer ze willen, de ene keer kopen ze wel iets en de andere keer niet, soms komen ze bij je terug en soms ook weer niet en het lastigste van allemaal is nog wel dat je helemaal niets van die klanten weet. Wanneer deze informatie over klanten ontbreekt binnen je organisatie dan kun je gerust stellen dat je verkoopt met een blinddoek op. Gelukkig kan die blinddoek ook af. Door op onderzoek uit te gaan en klantprofielen te maken.

 

Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek helpt jou met het maken van klantprofielen. Hoe? Door met behulp van doelgroepenonderzoek te zorgen voor goede en bruikbare persona’s die jou precies vertellen wat de achtergrond is van klanten, waarom ze dat juist bij jou zijn en wat ze van jouw organisatie en producten of diensten vinden. Klinkt goed toch?

Kruip in het hoofd van je klant

Het is toch geweldig om de hersenpan van je klant op te lichten en zo te kunnen zien wat hem of haar ertoe beweegt om met jou zaken te doen? Gelukkig kan dat, en het is niet eens hogere wiskunde. Alles wat je daarvoor moet doen, is vragen stellen middels een marktonderzoek.

Nee dat zijn niet zomaar vragen, maar slimme en goed doordachte vragen waarvan de antwoorden jou precies zullen gaan vertellen wie je klanten zijn en waarom ze dat zijn. In combinatie met diverse vragen waarmee de algemene achtergrond bekend wordt, kunnen klantprofielen worden gemaakt. En die klantprofielen helpen jou weer om producten of diensten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, om online of offline verkoop te verbeteren en om je marketing activiteiten veel beter af te stemmen op jouw potentiële doelgroep. Je weet immers wie iets bij je koopt en waarom en dus weet je ook wat jouw totale potentiële doelgroep is. Handig toch?

EM Onderzoek heeft deze bedrijven voorzien van waardevolle informatie

Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek heeft onderzoek gedaan voor O'Neill
Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek heeft onderzoek gedaan voor MS Mode
Telefoon Abonnement BV is een klant van marktonderzoeksbureau EM Onderzoek

EM Onderzoek brengt klantprofielen naar een nóg hoger niveau

Het genereren van klantprofielen op basis van antwoorden die afkomstig zijn uit marktonderzoek is al waardevol, maar het kan echt nog veel en veel beter. En dit is nu waarom EM Onderzoek het juiste marktonderzoeksbureau is om mee in zee te gaan.

Wanneer je namelijk ook nog een koppeling legt met de producten die een klant koopt of de diensten die iemand bij je afneemt, wordt zelfs op productniveau inzichtelijk wie deze producten koopt en waarom. Krachtiger en meer waardevolle informatie is er niet. Dankzij deze diepgaande inzichten weet jij precies waar je met jouw bedrijf aan toe bent op het gebied van het belangrijkste onderdeel van je organisatie, namelijk de klant. En wij voorzien je graag van deze inzichten.

Ga nu kennis maken met jouw klant

Overtuigd geraakt van het nut van klantprofielen voor jouw organisatie? Dan gaan we graag voor je aan het werk. En dat doen we eerst door je een passend voorstel toe te sturen, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Zit je dan ergens aan vast? Nee natuurlijk niet. Een op maat gemaakt onderzoeksvoorstel dient er alleen voor om jou een goed en weloverwogen besluit te laten nemen of het opzetten van deze profielen van klanten iets is voor je. En is dat het geval, dan voert EM Onderzoek met de grootst mogelijke zorg, aandacht en plezier het marktonderzoek voor je uit.

De meerwaarde van goede klantprofielen

Het is een open deur, maar de klant bestaat helemaal niet. Daarom doe je er verstandig aan om onderscheid aan te brengen en profielen of persona’s te maken. Hieronder staan de voordelen van het samenstellen van klantprofielen keurig voor je op een rij.

  • Een analyse van je klanten of doelgroep geeft jou informatie over hun achtergrond, oftewel de socio-demografische gegevens
  • Met deze gegevens kun je verschillende profielen samenstellen
  • Deze profielen zijn ook nog eens te koppelen aan reeds beschikbare aankoopgegevens
  • Zo weet je welke producten door wie worden gekocht
  • Deze informatie helpt bij het optimaliseren van jouw marketing strategie
  • Bovendien kun je bepaalde producten zo gericht onder de aandacht brengen bij bestaande klanten
  • Klantprofielen zorgen dus simpelweg voor groei binnen jouw organisatie

Meer informatie of offerte

15 + 2 =

Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen

T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl

Nieuw: @YourSurvey!
Met @YourSurvey is goed marktonderzoek eindelijk toegankelijk voor iedereen! Onderzoek van hoge kwaliteit tegen een zeer scherp tarief. Je hoeft niet meer zelf aan de slag te gaan of stagiair in dienst te nemen. En je hebt de garantie dat het marktonderzoek wordt uitgevoerd door een ervaren marktonderzoeker. Waar wacht je dus nog op?

EM Onderzoek conformeert zich aan de nationale en internationale normen en gedragsregels van de MOA en ESOMAR

Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.

Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!