Jij wil toch ook weten wie de mens is achter je klant?

Dankzij klantprofielen weet je precies wie je klanten zijn en waarom - Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek

Klanten zijn ongrijpbare wezens, zoveel is zeker. Ze komen en gaan wanneer ze willen, de ene keer kopen ze wel iets en de andere keer niet, soms komen ze bij je terug en soms ook weer niet en het lastigste van allemaal is nog wel dat je helemaal niets van die klanten weet. Wanneer deze informatie over klanten ontbreekt binnen je organisatie dan kun je gerust stellen dat je verkoopt met een blinddoek op. Volstrekt willekeurig dus en zonder te weten waarom iemand juist klant bij je is, wat de intrinsieke motivatie was om jouw organisatie uit te kiezen en of er wellicht een nieuwe aankoop in het verschiet ligt. En dit is slechts een klein gedeelte van de waardevolle informatie die je nu niet in je bezit hebt. Hoe kun je dan op een goede manier al die klanten van dienst zijn? Precies, dat kan niet. Het moet dus anders en dat moet nu. Gelukkig is de redding nabij en kan marktonderzoeksbureau EM Onderzoek je wel dat inzicht verschaffen over jouw klanten. Hoe we dat doen? Door met behulp van zogeheten doelgroepenonderzoek te zorgen voor goede en bruikbare klantprofielen die jou precies vertellen wat de achtergrond is van klanten, waarom ze dat juist bij jou zijn en wat ze van jouw organisatie en producten of diensten vinden. Klinkt goed toch?


Kruip in het hoofd van je klant met gedetailleerde klantprofielen

Zou het niet geweldig zijn om de hersenpan van je klant op te lichten om te kunnen zien wat hem of haar ertoe beweegt om met jou zaken te doen? Gelukkig kan dat, en het is niet eens hogere wiskunde. Alles wat je daarvoor moet doen, is vragen stellen middels een marktonderzoek. Nee dat zijn niet zomaar vragen, maar slimme en goed doordachte vragen waarvan de antwoorden jou precies zullen gaan vertellen wie je klanten zijn en waarom ze dat zijn. In combinatie met diverse vragen waarmee de algemene achtergrond bekend wordt, kunnen klantprofielen worden gemaakt. En die klantprofielen helpen jou weer om producten of diensten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, om online of offline verkoop te verbeteren en om je marketing activiteiten veel beter af te stemmen op jouw potentiële doelgroep. Je weet immers wie iets bij je koopt en waarom en dus weet je ook wat jouw totale potentiële doelgroep is. Handig toch?

Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek gaat echter nog een stap verder

Het genereren van klantprofielen op basis van antwoorden die afkomstig zijn uit marktonderzoek is al waardevol, maar het kan echt nog veel en veel beter. En dit is nu waarom EM Onderzoek het juiste marktonderzoeksbureau is om mee in zee te gaan. Wanneer je namelijk ook nog een koppeling legt met de producten die een klant koopt of de diensten die iemand bij je afneemt, wordt zelfs op productniveau inzichtelijk wie deze producten koopt en waarom. Krachtiger en meer waardevolle informatie is er niet. Dankzij deze diepgaande inzichten weet jij precies waar je met jouw bedrijf aan toe bent op het gebied van het belangrijkste onderdeel van je organisatie, namelijk de klant. En wij voorzien je graag van deze inzichten.

Zet ons aan het werk en krijg de informatie over jouw klanten waar je recht op hebt

Overtuigd geraakt van het nut van klantprofielen voor jouw organisatie? Dan gaan we graag voor je aan het werk. En dat doen we eerst door je een passend voorstel toe te sturen, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Zit je dan ergens aan vast? Nee natuurlijk niet. Een op maat gemaakt onderzoeksvoorstel dient er alleen voor om jou een goed en weloverwogen besluit te laten nemen of het opzetten van deze profielen van klanten iets is voor je. En is dat het geval, dan voert EM Onderzoek met de grootst mogelijke zorg, aandacht en plezier het gehele marktonderzoek voor je uit.


Wil je nog meer klantinformatie gaan gebruiken? Dan kan EM Onderzoek je op deze manieren van dienst zijn

Ga je klanten eindelijk eens om feedback vragen en verbeter daarmee je organisatie - Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek
De KlantKenner: klanttevredenheidsonderzoek en database analyse in een - Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek
Een klantenpanel geeft je pas echt de mogelijkheid om je klanten vragen te stellen - Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek
De tevredenheid van je klanten kom je alleen te weten dankzij goed onderzoek - Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek
Na een website evaluatie weet je pas zeker of je website echt werkt - Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek