Hoe vaak ergert u zich groen en geel aan een online onderzoek?

Wees eens eerlijk, hoe vaak heeft u deelgenomen aan een online onderzoek en heeft u zich mateloos geïrriteerd aan de lengte en/of opzet van de internetvragenlijst? Precies: te vaak. En dat terwijl het met de juiste keuzes en logisch nadenken echt stukken beter kan. Laat dit nu precies datgene zijn waar marktonderzoeksbureau EM Onderzoek zich sterk voor maakt.

De nadelige gevolgen van slecht internet onderzoek

Hoe erg is het nu dat een internetvragenlijst enkele haken en ogen bevat? Nou, dat is net zo erg als een auto die een haperende motor heeft. Je komt er niet ver mee. Hetzelfde geldt voor het uitvoeren van een online onderzoek. Als in het proces sprake is van de nodige haperingen dan is de kans heel groot dat de uitkomsten volstrekt onbruikbaar zijn. En dat is doodzonde, want dan is het hele marktonderzoek weggegooid geld. De concrete onderzoeksvraag zal bijvoorbeeld niet of onvoldoende beantwoord kunnen worden, of problemen die centraal staan in het onderzoek onopgelost blijven. Niet alleen heel vervelend op de korte termijn, maar bijzonder kwalijk of schadelijk op de langere termijn. Fouten kunnen en zullen echt verstrekkende gevolgen hebben.

Het kan gelukkig ook anders

Natuurlijk kan het anders. En met anders bedoelen we dan beter. Hoe? Enerzijds door de kennis die de afgelopen tien jaar is opgedaan bij het uitvoeren en coördineren van honderden online research projecten volledig ten dienst te stellen voor uw specifieke onderzoek. En anderzijds door de kop te gebruiken en logisch na te denken. Daar zit namelijk vaak het probleem bij de slecht uitgevoerde onderzoeken of de fouten in online enquêtes. De vragenlijst is bijvoorbeeld gestandaardiseerd en daarmee niet goed afgestemd op uw specifieke probleem of onderzoeksvraag. Of de online research tool die wordt gebruikt rammelt aan alle kanten waardoor de internetvragenlijst van slechte kwaliteit is. Of men is bij het onderzoek volledig vergeten om de respondent, en daar draait het allemaal om, centraal te stellen bij de opzet van het marktonderzoek. Zomaar drie veel voorkomende fouten die wij veelvuldig tegenkomen en die echt voorkomen kunnen en moeten worden om onderzoek te doen dat meerwaarde heeft.

Onze beloftes aan u bij het uitvoeren van online onderzoek

Daarom maken wij de volgende drie belofte als we voor u online onderzoek uit mogen voeren:

  1. Bij het maken van de vragenlijst en het uitvoeren van het marktonderzoek staat alles in het teken van het beantwoorden van uw onderzoeksvragen, waarbij steeds maatwerk wordt geleverd
  2. We gaan overal en altijd voor het eerlijke antwoord, zodat u ook echt wat heeft aan de resultaten
  3. De respondent staat centraal bij alle stappen die we gezamenlijk zetten

Ja, daarbij zal het ongetwijfeld voorkomen dat we nee zullen zeggen tegen een vraag of verzoek van de opdrachtgever. Dat doet EM Onderzoek echter enkel en alleen omdat het belang van goed onderzoek voorop staat. Het gaat niet om u als klant of om het marktonderzoeksbureau. Het gaat enkel en alleen om de vraag en het beste antwoord dat we daarop kunnen geven middels gewoon goed onderzoek.

Uw onderzoek is hier in goede handen

EM Onderzoek is er niet het marktonderzoeksbureau naar om nadrukkelijk aan borstklopperij te doen. Wanneer het echter online onderzoek betreft, dan kunnen en willen we simpelweg niet anders dan zeggen dat EM Onderzoek echt goed is in het doen van marktonderzoek via internet. Waarom? Omdat we een schat aan kennis en ervaring hebben, niets liever doen om al die kennis voor u in te zetten en omdat we het heel erg leuk vinden om dit type marktonderzoek uit te voeren. En deze combinatie maakt dat EM Onderzoek de perfecte partner is voor uw online research project.

Is deze tekst en uitleg overtuigend genoeg en is EM Onderzoek de research partner die u zoekt? Dan zien we uw aanvraag graag tegemoet.