Online onderzoek: snel, efficiënt en praktisch

Online onderzoek is niet meer weg te denken wanneer het doen van marktonderzoek wordt overwogen. En terecht! Het is de snelste manier om data te verzamelen, is het meest kostenefficiënt en is zeer praktisch toe te passen. Geen wonder dat online onderzoek een stevige plek verworven heeft binnen het marktonderzoek. Leeft bij u de behoefte om goed en gedegen online onderzoek te doen? Dan bent u aan het juiste adres bij marktonderzoeksbureau EM Onderzoek!

Online onderzoek: wat is er allemaal mogelijk?

Online onderzoek is kortom de snelste en meest efficiënte manier om gegevens te verzamelen bij het doen van marktonderzoek. Waarom? Omdat een online vragenlijst het verzamelen en invoeren van gegevens combineert. Maar dat is zeker niet het enige voordeel. Het doen van online onderzoek is ook praktisch, omdat de vragenlijst op veel verschillende manieren kan worden aangeboden: per e-mail, via visitekaartjes, door een brief of flyer te versturen, via een linkje op een website, op verschillende sociale media en ga zo maar door. Geen enkele andere vorm van kwantitatief marktonderzoek is daarmee zo divers en zo goed op de respondent af te stemmen als online onderzoek. En ook belangrijk: online marktonderzoek is in vrijwel alle gevallen de meest kostenefficiënte manier van dataverzameling! Genoeg redenen kortom om online onderzoek in te zetten.

 

Het doen van online onderzoek heeft nog meer voordelen. In tegenstelling tot andere vormen van kwantitatieve dataverzameling kost het de respondent weinig tijd om deel te nemen. Daarnaast is een internetvragenlijst in visueel opzicht veel aantrekkelijker dan andere vormen van dataverzameling. Mits goed doordacht en niet te lang is een online onderzoek simpelweg leuker om aan deel te nemen. De opdrachtgever heeft ook meer mogelijkheden, bijvoorbeeld omdat audio- of beeldmateriaal gebruikt kan worden bij het beantwoorden van vragen.

 

Er zijn nog tal van toepassingen te bedenken die maken dat online onderzoek een uitstekende methode is om kwantitatief marktonderzoek uit te voeren. Deze kunnen allemaal worden benoemd. Veel beter is het om zelf te ervaren wat de mogelijkheden zijn. EM Onderzoek heeft hiervoor een demo onderzoek ontwikkeld. Vul de vragen in en bekijk wat er allemaal kan met online onderzoek.

Behoefte aan goed online onderzoek? EM Onderzoek helpt u graag!

Bij EM Onderzoek is uw wens voor het doen van kwantitatief online marktonderzoek in goede handen. Er is veel kennis aanwezig om een marktonderzoek op maat uit te voeren dat aan al uw eisen en wensen voldoet. Omdat online onderzoek maatwerk is en antwoorden op uw vragen niet standaard zijn, is het op voorhand niet te zeggen wat wel en niet mogelijk is. Daarvoor is het veel zinvoller om zaken in een gesprek door te nemen. Heeft u kortom een onderzoeksbehoefte, valt deze behoefte in te vullen met online onderzoek en is marktonderzoeksbureau EM Onderzoek hiervoor de aangewezen partner, neem dan contact op of vraag een offerte aan.