
Online onderzoek: zo vaak zo slecht
Wees eens eerlijk, hoe vaak heb je deelgenomen aan een online onderzoek en kom je tot de conclusie dat de internetvragenlijst qua opzet, inhoud of lengte wel heel erg slecht is? Precies: te vaak. En dat terwijl het met de juiste keuzes en logisch nadenken echt stukken beter kan. Laat dit nu precies datgene zijn waar marktonderzoeksbureau EM Onderzoek zich sterk voor maakt en bovendien erg goed in is.
Slecht online marktonderzoek heeft nadelige gevolgen
Het kan gelukkig ook anders… en veel beter!
Natuurlijk kan het anders. En met anders bedoelen we dan beter. Hoe? Enerzijds door de kennis die de afgelopen tien jaar is opgedaan bij het uitvoeren en coördineren van honderden online research projecten volledig ten dienst te stellen voor jouw specifieke onderzoek. En anderzijds door de kop te gebruiken en logisch na te denken. Daar zit namelijk vaak het probleem bij de slecht uitgevoerde onderzoeken of de fouten in online enquêtes. De vragenlijst is bijvoorbeeld gestandaardiseerd en daarmee niet goed afgestemd op jouw specifieke probleem of onderzoeksvraag. Of de online research tool die wordt gebruikt rammelt aan alle kanten waardoor de internetvragenlijst van slechte kwaliteit is. Of men is bij het onderzoek volledig vergeten om de respondent, en daar draait het allemaal om, centraal te stellen bij de opzet van het marktonderzoek. Zomaar drie veel voorkomende fouten die wij veelvuldig tegenkomen en die echt voorkomen kunnen en moeten worden om onderzoek te doen dat meerwaarde heeft.
De beloftes van EM Onderzoek bij het uitvoeren van online marktonderzoek
Daarom maken wij de volgende drie belofte als we voor jou online onderzoek uit mogen voeren:
- Bij het maken van de vragenlijst en het uitvoeren van het marktonderzoek staat alles in het teken van het beantwoorden van jouw onderzoeksvragen, waarbij steeds maatwerk wordt geleverd
- We gaan overal en altijd voor het eerlijke antwoord, zodat je ook echt wat heeft aan de resultaten
- De respondent staat centraal bij alle stappen die we gezamenlijk zetten
Ja, daarbij zal het ongetwijfeld voorkomen dat we nee zullen zeggen tegen een vraag of verzoek van de opdrachtgever. Dat gebeurt echter enkel en alleen omdat het belang van goed onderzoek voorop staat. Het gaat niet om jou als klant of om het marktonderzoeksbureau. Het gaat echt alleen om de vraag en het beste antwoord dat we daarop kunnen geven middels gewoon goed onderzoek.
Deze klanten kozen voor EM Onderzoek




Jouw online onderzoek in goede handen
EM Onderzoek is er niet het marktonderzoeksbureau naar om nadrukkelijk aan borstklopperij te doen. Wanneer het echter online onderzoek betreft, dan kunnen en willen we simpelweg niet anders dan zeggen dat EM Onderzoek echt goed is in het doen van marktonderzoek via internet. Waarom? Omdat we een schat aan kennis en ervaring hebben, niets liever doen om al die kennis voor jou in te zetten en omdat we het heel erg leuk vinden om dit type marktonderzoek uit te voeren. En deze combinatie maakt dat EM Onderzoek de perfecte partner is voor jouw online research project.
Is deze tekst en uitleg overtuigend genoeg en is EM Onderzoek de research partner die je zoekt? Dan zien we je aanvraag graag tegemoet.
Heiweg 219
6533 PC
Nijmegen
T: 024 - 78 55 663
@: info@emonderzoek.nl
Marktonderzoek
Klantonderzoek
EM Onderzoek Kennisbank
Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.
Ga je zelf een marktonderzoek uitvoeren? Dan moet je daar wel de 15 allerbeste marktonderzoek tips bij gebruiken!