PR onderzoek: de manier om op te vallen

Aandacht. Echte, goede, oprechte en waardevolle aandacht. Voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een geheel nieuw bedrijf. Het is van grote waarde, zo veel is zeker. Vaak grijpen bedrijven naar reclame en smijten ze bakken met geld tegen een gelikte reclamecampagne en is de klus geklaard. Alleen zapt iedereen weg bij een reclameblok of gaan we massaal iets anders doen. Weggegooid geld dus. PR onderzoek bewijst gelukkig dat het ook anders kan. Persberichten gebaseerd op dergelijk onderzoek worden bewust door media opgepikt, worden veel gelezen en veel gedeeld via tal van online en offline kanalen. De kosten zijn een fractie ten opzichte van die dure reclamecampagne en de echte, goede, oprechte en waardevolle aandacht is daarentegen vele malen groter. PR onderzoek uitvoeren is kortom de sleutel tot succes en garandeert een geweldige plek in de spotlights.

de voordelen van publiciteitsonderzoek

In een blog dat eerder is verschenen op de website van EM Onderzoek heeft eigenaar Eelco Markensteyn de voordelen van het uitvoeren van publiciteitsonderzoek al eens kort en krachtig verwoord:

 

"Er gaat echt geen dag voorbij of een persbericht gebaseerd op resultaten uit marktonderzoek haalt de media. Het is simpelweg te leuke informatie om niets mee te doen namelijk. Dat komt voor een groot deel doordat met pr onderzoek wordt achterhaald wat wij Nederlanders ergens van vinden of wat we aan rare fratsen uithalen. Het refereert namelijk direct aan de kijker of luisteraar en dat maakt het tot graag gebruikte content. Bovendien zal deze informatie veel vaker gedeeld worden op sociale media of besproken worden bij de koffieautomaat. De spreekwoordelijke buzz is daarmee beduidend groter. Met een

pr onderzoek worden kortom geen halve waarheden of fantasieverhalen verkregen, maar keiharde feiten. Feiten over wie wij zijn en wat wij doen. Verpakt in een persbericht is het een zeer krachtig instrument om voor goede publiciteit te zorgen. Je hebt de inhoud van het onderzoek en dus het persbericht namelijk geheel zelf in de hand."

 

Meer hoeft hier eigenlijk niet aan toegevoegd te worden. De voordelen van pr onderzoek spreken voor zich. Hoogste tijd dus om goede, waardevolle en positieve publiciteit te genereren via deze vorm van marktonderzoek.

EM Onderzoek: gespecialiseerd in pr onderzoek

PR onderzoek doen - EM Onderzoek

Voor een goed publiciteitsonderzoek bestaat geen vast foefje of stappenplan dat gevolgd kan worden. Als dat wel het geval was, dan zou haast ieder pr onderzoek leiden tot een persbericht dat de landelijke media haalt. Het is maatwerk, het moet passen bij de organisatie, het marktonderzoek dient goed aan te sluiten bij het te promoten product en het moet passen bij de te ondervragen doelgroep.

 

Maatwerk dat EM Onderzoek voor u kan verzorgen. Op basis van uw specifieke wensen en voorkeuren voeren we een volledig op maat gemaakt pr onderzoek voor u uit. Hierbij wordt werk uit handen genomen en nadrukkelijk met u samengewerkt. U als klant bezit namelijk de kennis over het product en de doelgroep waar het voor bedoeld is. EM Onderzoek beschikt over de kennis om niet alleen een goed pr onderzoek te doen, maar ook om onderzoeksresultaten te genereren die goed zullen scoren in de media. Alleen op die manier verkrijgt u het maximale rendement uit het uitgevoerde onderzoek. Rendement dat u ook verdient trouwens.

 

Genoeg redenen dus om een offerte of prijsindicatie aan te vragen. EM Onderzoek gaat daarna snel voor u aan de slag.